O vacanță altfel.... E timpul jocului!




O vacanță altfel.... E timpul jocului!
Când pandemia încă persistă, iar copiii noştri nu se pot bucura de natură, de prieteni  şi de jocurile împreună în aer liber, iată câteva idei:

Vânătoarea de comori

Jocul se poate juca cu monede, nasturi sau orice alte obiecte mici și identice. Cum ideal ar fi să folosim obiecte ceva mai curate, putem folosi o mână plină de nasturi din trusa de art&craft.
Cum se joacă?
Ascunde într-o cameră nasturii în locurile cele mai trăznite după care invită copiii să le găsească.
Stabilește un timp alocat jocului, dă-le copiilor câte un pahar de plastic pentru a aduna în el nasturii găsiți și cine găsește cei mai mulți câștigă!

Cutia misterelor: 
Cum se joacă?
Alegeți un număr mare de obiecte și puneți-le într-o cutie mare de carton. Acoperiți-o cu o față de masă sau un prosop, astfel ca nimeni să nu poată vedea în cutie.
Fiecare participant trebuie să aibă un creion și hârtie pe care va scrie denumirea obiectelor.
Jucătorii trebuie să bage mâna în cutie și să identifice obiectele. Când toată lumea a trecut pe la cutie se vor compara obiectele scrise de ei și se va atribui un premiu persoanei care a identificat corect cele mai multe obiecte.
Sugestii:
În cutie puteți include un animal de plastic, o mașină de jucărie, o păpușă Barbie, o crema pentru bronzat, o pereche de ochelari de soare, un costum de baie, o carte, o scoică, pene, etc.

Gustă şi ghiceşte: 
Este un joc cu ajutorul căruia ai ocazia să-l convingi pe copil să guste diferite mâncăruri și să ghicească ce este.
Alegeți câteva alimente (dulci, sărate, acre) le puneți pe o farfurie, legați copilul la ochi cu o eșarfă și îi dați în gură un produs.
El trebuie să ghicească ce este, dacă nu reușește atunci să descrie ce gust are, textura, consistentă și să spună dacă îi place sau nu. Dacă îi place și ghicește corect îl lăsăți să mănânce, dacă nu –va aștepta până când răspunsul e corect. Recompensa este să primească produsul pe care l-a ghicit.

Teatrul de păpuși din pungi de hartie: 
Veți avea nevoie doar de o pungă de hârtie şi creioane colorate sau markere.
Acum trebuie să desenați o față pe pungă de hârtie și aveți o păpușă! Pentru a face caracterele mai elaborate, decorați-le cu fire de ață care să înlocuiască părul, nasturi pentru ochi, și sclipici pentru obraji. Nu uitați să colorați buzele și genele.
 Opțiuni : dacă aveți pungi de hârtie de diferite mărimi puteți creea o familie întreagă – de la copii, părinți, bunici și alte rude, fiecare cu o expresie mai nostimă ca cealaltă. Puteți folosi de asemenea și ciorapi decorați pe post de păpuși.

Simon spune… pe dos! 

Dacă pentru varianta originală a jocului „Simon spune” copilul trebuia să execute instrucțiunile primite, în cadrul acestui joc, copilul va trebui să fie atent când nu are voie să facă ceva. Mai mult, comenzile formulate trebuie să fie mai neobișnuite (de exemplu:”Scarpină-te în urechea stânga”, „Imită o maimuță” etc.).
Explică-i micuțului (de la 4 ani în sus) că vei formula o comandă dar, atunci când îți vei ține mâinile în poală, el va trebui să o îndeplinească, oricât de ciudată i se va părea. În schimb, dacă nu îți vei ține mâinile în poală, nu va trebui să o execute.
Datorită jocului va învața treptat să acorde mai multă importanță detaliilor și să fie mai receptiv la ceea ce i se spune.

Spune-mi ce lipsește!

Jocul se poate adresa atât copiilor mai mici (începând cu vârstă de 3 ani), cât și celor mai măricei (de la 4 ani în sus).
Tot ce vei avea de făcut este să pui la dispoziția copilului mai multe obiecte. Pentru cei mai mici, înșiră 3-4 obiecte, între care să existe deosebiri clare. În schimb, pentru cei mai mari folosește obiecte de aproximativ aceeași dimensiune și formă.
Lasă-l să le privească un anumit timp. După aceea spune-i să închidă ochii/ leagă-l la ochi, în timp ce tu vei lua un obiect din șir. Când deschide ochii/ îl dezlegi la ochi, roagă-l să-ți spună ce lipsește.

Roșu și negru

Ascultând o înregistrare cu vocea ta, copilul (de la 4 ani în sus) își va exersa nu numai atenția, ci și capacitatea de concentrare.
Alcătuiește o scurtă poveste/ un text, în care să apară frecvent cele două culori („roșu” și „negru”) și înregistrează-ți vocea.
Împarte o foaie de hârtie în două coloane. Una va fi marcată cu o bulină roșie, iar cealaltat cu o bulină neagră.
Spune-i copilului să asculte înregistrarea și, când aude cuvintele „roșu” și „negru” să deseneze câte un punct/ o liniuță în coloanele corespunzătoare celor două culori.

Comentarii