Hai la joacă în parcul platformă! 100 jocuri ale copilăriei - proiect international online















Evoluţia contemporană a societăţii implică din ce în ce mai mult utilizarea calculatorului şi a noilor tehnologii, în aproape toate domeniile. În acest sens, profesorul de astăzi este ”nevoit” să găsească noi posibilităţi pentru ca procesul de predare-învăţare să fie unul atractiv atît pentru elevi cît şi pentru profesor.

Elevii învaţă mai uşor cu ajutorul noilor tehnologii dintr-o clasă digitală, sunt mai atenţi la conținuturile prezentate, nu trebuie să ia notiţe tot timpul şi vizualizează mai bine informațiile.
Programul eTwinning oferă școlilor, cadrelor didactice și elevilor aflați în diferite colțuri alei Europei posibilitatea de a privi activitățile educaționale dintr-o altă perspectivă – interactivă și fără bariere culturale.

 

În anii de colaborare cu eTwinning am descoperit cu satisfacţie, alături de părinţi, colegi, cadre didactice şi comunitatea locală, că aceste activităţi contribuie semnificativ la creșterea spiritului de inițiativă, la dezvoltarea personalității și a abilităților de comunicare precum şi a imaginaţiei copiilor. Pentru elevi, comunitatea eTwinning înseamnă aventură, lucru în echipă, descoperiri și colegi din toată Europa, ocazii de a-şi dezvolta noi aptitudini, de a folosi creativ instrumentele digitale.
 

Anul școlar 2020/2021 a debutat cu o continuare fireasca a proiectului care a reușit să coopteze 65 de parteneri din spațiul European eTwinning si eTwinning Plus.
Proiectul internațional eTwinning "100 de jocuri ale copilăriei" se adresează copiilor cu vârste cuprinse între 4-14 ani în școlile europene. Activitățile sunt concepute în așa fel încât copiii să-si dezvolte calitățile sociale și mentale: solidaritate, democrație, justiție, toleranță, apreciere, respect, creativitate, imaginație, colaborarea și crearea de noi cunoștințe în mediul virtual.

 

 


                                

Proiectul este structurat în opt teme care sintetizează opt categorii majore de jocuri întâlnite în practica pedagogică:
1.       jocuri de rol,
2.       jocuri imaginație,
3.       jocuri de vorbire și de dezvoltarea vocabularului,
4.       jocuri cu reguli,
5.       jocuri de cercetare,
6.       jocuri tradiționale
7.       jocuri de inteligență,
8.       jocuri de construcție.

 

Teme: Artă, Cross curricular, Design și Tehnologie, Drama, Geografie, Studii de sanatate, Istorie, Istoria culturii, Informatică / TIC, Limbă și literatură, muzică, educație fizică, Discipline preșcolare, Discipline de școală primară, Tehnologie
Limbi de comunicare: Engleză – Română
Instrumente utilizate: e-mail, forum, MP3, alte software (Powerpoint, video, imagini și desene), Jurnalul de proiect, spațiu virtual eTwinning, conferințe video, publicarea pe web.
Proiectul se desfășoară în școlile partenerilor, în timpul activităților extracurriculare. Rezultatele vor fi postate pe blogurile partenerilor.

 

Obiective:
v  Satisfacerea curiozității pentru jocurile copilăriei în detrimentul jocurilor video;
v  Participarea la activitățile de grup și jocuri atât ca participant și organizator;
v  Dezvoltarea si imbogatirea vocabularului activ și pasiv pe baza experienței personale și / sau din relațiile cu ceilalți;
v  Folosirea limbajului oral corect gramatical;
v  Folosirea diferitelor strategii pentru finalizarea cu succes a sarcinilor și realizarea avantajului competitiv.

 

Procesul de lucru:
Acest parteneriat are drept scop de a construi legături între partenerii de proiect in mod indirect, prin prezentări, clipuri video, concursuri, întâlniri on-line în spațiul virtual.
Activitățile sunt organizate la nivel local respectandu-se un program stabilit de către școlile participante (graficul activităților). Produsele finale obținute și rezultatele vor fi diseminate pe secțiunile de e-Twinning în spațiul dedicat: pagini ale cadrelor didactice, forumuri si Jurnalul de proiect.
Rezultate preconizate: Web-site-ul; Revista de proiect; Poster proiect; Videoclipuri de activități; Materiale (power-point, modele, colaje, machete)

                         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Activitatea 1: Deschiderea oficială a proiectului – “Cine suntem?”

 

Prezentarea proiectului: http://www.youtube.com/watch?v=R0nSmS2ot64

- elevii vor fi filmați în timp ce se prezintă, sau se vor trimite fotografii de grup, documente word, power point în funcție de resursele de care dispuneți,
- folosirea instrumentelor eTwinning: Dvolver si Wiki pentru elevii din ciclul gimnazial;
- se concepe sloganul proiectului;
- se concepe afișul proiectului;
- postare in secțiunea Jurnal proiect (urări către parteneri, gânduri ale copiilor la început de activități)

 

Sa ne cunoastem: http://www.youtube.com/watch?v=G8FVhCxYAnA

Jocul numerelor: http://www.youtube.com/watch?v=COZuOaoZgoo

Activitatea 2: Jocuri de rol - “Cufărul fermecat”
Prezentarea rezultatelor:
- fotografii
- power-point
- video
- site-uri personale
- documente word
- tv/ziare/reviste locale
- postare in secțiunea Jurnal proiect (impresii despre activitate, feed-back copii)

 

                                                                                      

Comunicarea intre partenerii proiectului: profesori si elevi

                                

                                

 

                              

                       

           

                               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Activitatea 3: Jocuri de societate - “Ce știi despre însemnele țării tale?”

- fotografii
- power-point
- video
- site-uri personale
- documente word
- postare în secțiunea Forumuri: 

* 5 lucruri interesante despre orașul tău/țara ta;
* Quiz: Știu despre ....(țară) următoarele:....

 

 

 

 

 

 

                                                                                                        

                                                                  

Comentarii